آموزش بازاریابی ویدئویی و استراتژی های مهم آن

در این مقاله در چند گام کوتاه، اما محکم به آموزش بازاریابی ویدئویی می پردازیم

۱- زمان بندی انتشار

طراحی ویدئو در بازاریابی ویدئویی باید دارای روند منظم و مناسبی باشد. در واقع بهتر است ویدئو بخش بندی شود یعنی به جای اینکه یک ویدئو ساخته شود چندین ویدئو به صورت سریالی در نظر گرفته شود. پس از آنکه محتوای ویدئویی آماده شد طبق یک برنامه زمان بندی ویدئوها منتشر شود. بین زمان انتشارهای ویدئو بازه زمانی برابر در نظر گرفته شود این باعث می شود تا برند شما همواره در ذهن مشتری بماند.

۲- ویدئوهای کوتاه

در رسانه های اجتماعی محتوای کوتاه نسبت به محتوای بلند عملکرد بهتری دارد در این طرح، مشتریان به راحتی می توانند پیام ها را ببیند و برند هم می تواند پیام خود را به سرعت به مخاطب منتقل کند. بنابراین ویدئوهای کوتاه مثلا کمتر از ۱۰ ثانیه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام مناسب تر هستند.

۳- ویدئوهای آموزشی

یکی از راه های ارتباط با مشتریان ارسال ویدئوهای آموزشی در رابطه با نحوه کار است. شاید به نظر برسد که با این کار اسرار مربوط به کسب و کار خود را بیان می کنید اما در حقیقت شما خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی خواهید کرد و این باعث می شود که بیننده بیشتر علاقمند شود تا در مورد کسب و کار شما آگاهی پیدا کند.
همچنین ویدئوهای آموزشی که به صورت سری و پشت سرهم باشد بسیار مفید است. اگر آموزش و راهنمایی های شما مفید باشد به احتمال زیاد مشتریان برای دیدن ویدئوهای بعدی به سایت شما برمی گردند و این افراد به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند.

۴- محتوای تولید شده توسط مشتری(کاربر)

یک راه بهتر برای ارتباط با مشتریان این است که آن ها را پشت دوربین قرار دهید. در واقع محتوایی که توسط کاربر ایجاد می شود تاثیر بیشتری دارد. به جای اینکه ساعت ها وقت صرف تولید یک ویدئو کنید از مشتریان دعوت کنید تا این کار را انجام دهند. حتی شما می توانید برای ارائه بهترین فیلم توسط مشتریان یک جایزه در نظر بگیرید و شما خواهید دید که بهترین فیلم ها را دریافت خواهید کرد.
بهترین فایده محتوای تولید شده توسط مشتری این است که شور و شوق مردم را نسبت به محصول نشان می دهد و زمانی که مشتریان بالقوه این شور و شوق را می بینند آن ها نیز به هیجان آمده و به احتمال زیاد خواستار امتحان کردن محصول شما می شوند.

۵- فراخوانی برای انجام یک عمل (call to action )

یکی از اشتباهات بسیاری از بازاریابان در تولید یک فیلم طولانی بدون هیچ گونه اتصال برای انجام یک کار (call to action) است. ممکن است مشتریان از پیام شما لذت ببرند اما اگر روشی برای ارتباط با شما بعد از تماشای فیلم وجود نداشته باشد کار شما دشوار خواهد شد.
Call to action یک مورد بسیار ساده است اما تاثیر گذار. فقط چند کلمه در پایان ویدئو شما می تواند اتفاقی بزرگ را رقم بزند به عنوان مثال می توانید امکاناتی را برای کاربر خود تدارک ببینید تا آن ها بتوانند ویدئو شما را به اشتراک بگذارند و یا مثلا لایک کنند و یا حتی از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنند این کار باعث می شود تا ویدئو شما بیشتر پخش شود.

video-marketing-hidra

۶- بهینه کردن ویدئو

می توان با استفاده از تگ های کلیدی و توصیفی مناسب و همچنین آدرس url مرتبط با محتوای ویدئو و انتخاب نام مناسب برای ویدئو فیلم خود را بهینه سازی (سئو) کنید.

۷- پاسخ به مشتریان

می توان انتقاد و یا حتی سوالات مشتریان را در قالب یک ویدئو ارائه کرد. اینکار موجب جذب مشتری می شود.

۸- تمرکز بر روی یک موضوع در یک ویدئو

بهترین کار این است که در یک ویدئو فقط در مورد یک موضوع بحث شود. صحبت کردن در رابطه با چندین موضوع در یک ویدئو چند ثانیه ای مناسب نیست.

بازاریابی ویدئویی یک راه بسیار خوب در مقابل با بازاریابی مبتنی بر متن است. در صورتی که به درستی انجام شود می تواند به نام تجاری شما کمک کند و مصرف کنندگان جدید را به مشتریان بالقوه و وفادار تبدیل کند.