اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک اپلیکیشن است که ابتدا بر روی محصولات apple از جمله آی فون و آی پد قابل اجرا بود اما مدتی است که بر روی سیستم عامل اندرویید نیز قابل اجراست. اینستاگرام شبیه به وب سایت توییتر است از این جهت که یک سری افراد به عنوان فالوئر(دنبال کننده) مخاطبان و دوستان شما می شوند و شما را دنبال می کنند همچنین شما می توانید آن ها را دنبال کنید(فالو کنید) . تفاوتش با توییتر در این است که در توییتر متن و لینک به اشتراک گذاشته می شود اما در اینستاگرام تصاویر و ویدیو اشتراک گذاری می شوند حتی شما می توانید در اینستاگرام کامنت بگذارید و یا لایک کنید.

instagram digital marketing

اهمیت اینستاگرام

برنامه اینستاگرام قابلیت های جذابی دارد و این باعث شده است که از این برنامه استقبال بسیاری شود. قابلیت هایی مانند تغییرات و افکت های جذاب و بی نظیر که می توان به تصاویر داد. یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام قابلیت لینک شدن به سایت های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، توییتر، فیلیکر، تامبلر، فوراسکوور است. به این صورت که زمانی که شما عکسی را بر روی اینستاگرام آپلود می کنید همزمان می توانید آن را بر روی سایت های ذکر شده به اشتراک بگذارید و نیاز به آپلود مجدد نیست.
قابلیت دیگر اینستاگرام امکان جستجو بر اساس کلمات کلیدی و یا تگ ها می باشد. به این ترتیب می توان با جستجوی موضوع مورد نظر عکس های مورد علاقه را پیدا کرد و حتی ارسال کننده آن عکس را دنبال کرد.
شاید سوال بسیاری از افراد این باشد که چگونه از اینستاگرام به منظور تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟ و یا اینکه نوع تبلیغ به چه صورت است؟

social-marketing
به دلیل مزایا و قابلیت های اینستاگرام، این برنامه به عنوان یک ابزار مهم در بازاریابی اجتماعی مطرح شده است. بسیاری از کسب و کارهای جهان به منظور تبلیغ برند خود از این برنامه استفاده می کنند. طبق آمار سال ۲۰۱۵ حدود ۹۶ درصد از ۳۷۰۰ بازاریاب مورد آزمایش از بازاریابی اجتماعی استفاده کرده اند که در این میان اینستاگرام بیشترین کاربرد را داشته است. بر اساس تحقیقات انجام شده اینستاگرام در مقابل با فیس بوک یا توییتر، از سطح بالاتری (۴۰۰ درصد) از تعامل کاربر- برند برخوردار است.
به دلیل اینکه این برنامه بیشترین آمار استفاده کننده را دارد، در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از بازاریاب ها از اینستاگرام استفاده می کردند، در سال جاری این آمار به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است. اما این به معنی این نیست که هر عکسی را بتوان انتشار داد، تصاویر باید مناسب و جذاب باشند تا نظر مخاطب را به خود جلب کند در واقع باید با خلاقیت محصول خود را نشان داد. به این دلیل که همان تصویر می تواند پیام تبلیغاتی شما را به مخاطبان انتقال دهد و خواسته شما را بیان کند.
علاوه بر این اگر قرار باشد محصولی را در این شبکه تبلیغ کنیم، افرادی که ما را دنبال می کنند نیز دارای اهمیت هستند به همین دلیل پیداکردن افراد تاثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار مهم است. در واقع هدف یافتن گروهی از افراد است که بیشترین تاثیر را در پخش محصول و تبلیغ ما دارند. از اینرو افرادی را که ما دنبال میکنیم بسیار مهم هستند چرا که این افراد متقابلا ما را دنبال خواهند کرد.
اگر بتوانیم از این اپلیکیشن و شبکه آن برای تبلیغات محصولات و کسب و کار خود به درستی استفاده کنیم، خواهیم توانست مخاطبان خود را زیاد کرده و همچنین محصولات و کار خود را به فروش بگذاریم. بنابراین اگر بازاریابی با اینستاگرام را از دست دهید یک ابزار تبلیغاتی قوی و رایگان را از دست داده اید.

تبلیغ در اینستاگرام به چه صورت است؟

زمانی که اینستاگرام توسط شبکه فیس بوک خریداری شد، استقبال بی نظیری از این اپلیکیشن صورت گرفت و به دلیل استفاده کننده زیاد از این نرم افزار، شبکه اینستاگرام تبدیل به یک محیط بزرگ و پر رفت و آمد شد، و از آنجا که یک محیط بزرگ و شلوغ می تواند مکان مناسبی برای تبلیغات باشد، شبکه اینستاگرام یک ابزار قدرتمند در تبلیغات یک محصول به حساب می آید. در این شبکه افزایش فالوئر می تواند به کسب و کار شما رونق ببخشد و به گسترش محصول شما کمک کند.
instagram-Marketingبنابراین می توان گفت، شبکه اینستاگرام یک روش جدید تبلیغاتی به منظور توسعه کسب و کار است که در آن هر فالوئر می تواند مشتری دیر یا زود شما باشد و همیشه دنبال کننده کسب و کار شما خواهد بود.
در ایران از اواسط سال ۱۳۹۲ تبلیغات در اینستاگرام به صورت تخصصی شروع شد و این خود می تواند دلیل خوبی برای استفاده از این ابزار به منظور بازاریابی باشد به این دلیل که یک شبکه جدید با تعداد بسیار زیاد مخاطب وجود دارد.
از آنجا که اینستاگرام یک رسانه مبتنی بر تصویر است ، یک تبلیغ خوب نیازمند تصاویر جذاب و مناسب است تا نظر مخاطب را به خوبی جلب کند. در بازاریابی دیجیتالی در کنار بازاریابی محتوا، تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغ هدفمند در شبکه اینستاگرام به چه معناست؟

تبلیغات باید به صورت هدفمند انجام شود، یعنی به افرادی پیام خود را برسانیم که بدانیم می توانند مشتری باشند، در واقع پیدا کردن گروه های هدف به منظور ارائه محصول و کسب و کار بسیار مهم است. به عنوان مثال یک محصول که مخصوص خانم هاست را در یک محیط و گروهی که مخاطبان آن آقا هستند تبلیغ نکنیم چون قطعا نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت .
ما می توانیم بهترین مشاوره را برای تبلیغات شما در اینستاگرام و تعیین گروه و مخاطبان هدفمند بر اساس معیارهای مناسب به شما ارائه دهیم.