بازاریابی از طریق ویدئو

بازاریابی ویدئویی چیست؟

یکی از روش های بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی، استفاده از ویدئو و نمایش اطلاعات از طریق فیلم می باشد که به آن بازاریابی ویدئویی می گویند. امروزه این مساله بسیار مورد توجه است به این دلیل که تماشای یک فیلم تاثیر بیشتری را نسبت به مقاله و اطلاعات متنی بر روی مخاطبان می گذارد.
بازاریابی ویدئو فرآیند تولید یک محتوا از طریق ویدئو و انتشار آن در فضای اینترنت می باشد که منجر به معرفی و افزایش فروش و یا ارائه خدمات و جذب مشتری و مخاطب می شود.
در برخی از صنایع و بازار کسب و کار وجود ویدئو مارکتینگ ضروری است به عنوان مثال زمانی که لازم است طرز کار یک دستگاه را نشان دهید با نوشتن چندین مطلب نمی توانید مفهوم دستگاه و نحوه کار آن را به مشتری برسانید بنابراین نیاز به تهیه یک فیلم مناسب از طرز کار دستگاه می باشد. بنابراین می توان گفت ویدئو مارکتینگ یکی از بهترین و مناسب ترین روش های بازاریابی دیجیتالی است که به کمک آن می توان مشتری خود را جذب کرد و با معرفی محصول و جذب مشتری منجر به افزایش فروش محصول و رونق کسب و کار شد.

تبلیغات ویدئویی از محصولات و خدماتمقدمه ای بر بازاریابی ویدئویی

اگر به دنیای اطرافمان نگاه کنیم می بینیم که تبلیغات ویدئویی و تصویری دنیای بازاریابی و تبلیغات را گرفته اند این نشان می دهد که ویدئو تاثیر زیادی در ارائه مفهوم دارد به همین دلیل است که شرکت ها و صاحبان برندهای معروف در تبلیغات خود بر روی ساخت ویدئوهای قوی سرمایه گذاری می کنند.
امروزه در بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی ویدئوها دارای جایگاه خوبی هستند و همانطور که آگاه هستید تبلیغات ویدئویی رشد به سزایی در شبکه های اجتماعی و وب سایت های اشتراک گذاری دارند.
در گذشته به بازاریابی از طریق ویدئو توجه چندانی نمی شد به این دلیل که افراد حاضر به صرف وقت و هزینه برای تهیه ویدئو نبودند اما در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های فعال از این ابزار قدرتمند در جهت ارائه محصولات و کار خود استفاده می کنند و با انتشار ویدئوهای خود در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی به جذب مشتری و مخاطب کمک می کنند.
معرفی محصول و ارائه کار به مشتری و مخاطب و در پی آن جذب مشتری منجر به افزایش فروش می شود و این همان چیزی است که افراد به دنبال آن هستند. رشد تبلیغات از طریق ویدئو روز به روز افزایش پیدا می کند و این باعث شده است که بازاریابی ویدئویی یکی از اساسی ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی باشد.

مزایای بازاریابی ویدئویی

۱- با ارائه ویدئو از خدمات و محصولات خود، کاربران و مخاطبان به صورت دقیق با محصولات و خدمات شما آشنایی پیدا می کنند.

۲- با ارائه ویدئو و انتشار آن بر روی شبکه های اجتماعی و وب سایت می توان باعث افزایش بازدید و رنکینگ وب سایت خود شوید.

۳- اگر یک ویدئو خوب و حرفه ای ساخته شود باعث می شود تا مشتریان و مخاطبان برند شما را به یک برند دیگر ترجیح دهند.

۴- یک ویدئو خوب و پر محتوا می تواند بر روی سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشد.

در بازاریابی دیجیتال ساخت ویدئو تا حد زیادی باعث جلب نظر مخاطب و ثبت تصاویر در ذهن او می شود به همین دلیل می توان ویدئو را از طریق رسانه های اجتماعی انتشار داد و همچنین از این طریق مخاطبان را به وب سایت هدایت کرد تا از سایت شما دیدن کنند و این خود منجر به افزایش رنکینگ(رتبه بندی) وب سایت می شود.

جهت مشاهده این تصویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک نمایید.

مزایای ساخت ویدئوی تبلیغاتی

 آمارهای بازاریابی ویدئویی

در این قسمت نگاهی مختصر بر آمارهای بازاریابی ویدئویی و تاثیر فوق العاده آن بر بازاریابی اینترتی خواهیم داشت. طبق آمار گزارش شده توسط InternetRetailer و Cisco بازاریابی ویدئو مورد بحث قرار گرفته است.

۱- ۵۲ درصد از مشتریان اعلام کرده اند که تماشای فیلم و ویدئو باعث شده است تا اعتماد آن ها نسبت به محصولات بیشتر شود و آن ها را به خرید آنلاین تشویق کند.

۲- هنگامی که یک ویدئو شامل اطلاعات قوی و محتوای خوب باشد حدود ۶۶ درصد از مخاطبان آن ویدئو را ۲ تا ۳ بار تماشا می کنند.

۳- مخاطبانی که ویدئو مربوط به محصول شما را تماشا می کنند ۸۵ درصد بیشتر از کسانی که ویدئو تبلیغاتی شما را ندیده اند حاضر به خرید محصول شما می شوند. در واقع مخاطبانی که ویدئو شما را تماشا کرده اند احتمال خریدشان و اینکه مشتری کار شما باشند ۸۵ درصد بیشتر خواهد بود.

۴- بر طبق گزارش اعلام شده توسط Ciaco در سال ۲۰۱۷ ، ترافیک مخاطبان تماشای ویدئو ۶۹ درصد بیشتر از ترافیک دیگر ابزارهای اینترنتی خواهد شد.